Grattis

Vill bara säga grattis till Julia som fyller hela 16 år! :D ett stort grattis till dej.

Solnedgång

Har varit ute och sprungit hade turen att springa precis när det var solnedgång. kändes nästan som att man var med i en film, haha ^^ det är väll konstigt, ibland poppar det bara upp en massa filmideer i huvudet på en när man är ute :P är otroligt trött och det känns som klockan är tolv istället för halv tio.

Bullshit

Har precis sett klart Barnhemmet, den var faktiskt rätt bra ;) ska snartbörja plugga det sista inför NO- provet, ganska mycket man ska kunna så man får ligga i! ^^ annars har man hängt ute vid klippan och fick reda på att jag har fått sommarjobb också. känns skönt att veta att man har något jobb i sommar iallafall. På fredag ska vi ha något som heter Bullshitfriday (alfadag) i skolan, får se om det blir roligt. ska vara med i nån dramagrupp då så vi får se vad det blir.

Idag igen

Blev några timmars klättertur idag igen får ju passa på nu när det är så fint väder :thumbup: nu fattas det bara att vattnet ska bli varmt så man kan få klättra lite DWS (deep water soloing) nu ska jag ut och plugga NO och sola!

Indiana Jones...

...är vad jag sitter och tittar på just nu, fast det är ju iochförsej reklam just nu ^^ idag har vi varit i sommarstugan och bara stekt i solen. tänkte bada och i våtdräkterna men vattnet var iskallt, det var frånlandsvind och det gick vita gäss ute på sjön så det sket sig. nu börjar filmen igen!

Veckans...

Slackline, så otroligt skoj!

Dåligt självförtroende, allt går mycket sämre om man inte tror på sig själv...

Jajamen!

Idag 22/4-2011 har jag Emma lärt mig gå på slackline! :D Jag kommer upp själv och kan gå från början till slut (nästan alla gånger) :P snart kommer en massa folk och vi ska käka lite påskmat, har inte tänkt på att det är påsk faktiskt. Jag är inne i min egna lilla bubbla ^^

Boulderbattle

Igår satt man två timmar framför datorn och tittade på boulderbattle live stockholm i Svtplay. ;) det är otroligt hur duktiga dom är, får se i sommar hur väggarna är nere i Klättercentret och det ser jag fram emot! idag var jag inne en tur i stan, köpte några klätterbyxor och en vandringsskjorta från Lundhags som är riktigt skön. När pappa kom hem hade han varit inne i stan och köpt en slackline som vi satte upp så nu är det bara till att träna. efter maten drog vi till berget och ledklättrade lite, jag körde två leder och sen körde vi lite på "Svängdörr" som leden heter. den var riktigt grym start på den och jag höll på med starten i säkert tjugo minuter innan jag satte den, men fick sen reda på att det var en 7:a så då lugnade jag mig lite ^^ så fort man ser typ Nalle eller Sharma på TV vill man bara bli lika duktig som dom... Bara att fortsätta träna, snart kanske jag kan börja klättra en 8:a eller så :P

...

igår blev det att göra lite hemmagjord daimglass, riktigt gott var det. eller igentligen var det väll syster som gjorde den, jag bara vispade grädden :thumbup: idag har jag ingen aning om vad jag ska hitta på, är lite sugen på att dra in och simma men får se om det blir av. skulle först dra ut och klättra med pappa var det tänkt men han kom på att han skulle till tandläkaren... nepp nu ska jag gå ut och mata stampe ^^

Värme

idag har det varit ungefär 30 grader och det klagar man inte på! :D idag har det alltså blivit att vara ute i solen en hel del och jag har tagit en del foton. även om man knäpper typ hundra bilder så blir kanske tio riktigt bra ;P hoppas att vädret fortsätter som det är nu, kändes mer som att det var sommarlov än påsklov idag. såg även att det var väldigt billigt att åka till Liseberg så dit måste man ju åka, får dra med mej Malin eller nån :) (bilderna är från idag)

Hemma igen

har haft en otroligt härlig helg! Lördagen börjadde med att gå vid sju ta på sig klätterkläderna, slänga i sig en snabb frukost och sedan sätta sig i bilen. när vi kom fram till berget blåste det och var väldigt kallt, men vi satte upp typ 8 st topprepsankare och firade ner oss. sen skulle jag börja klättra men efter kanske 7 meter märkte jag att jag inte hade någon känsel kvar i fingrarna och man undrade vad man höll på med. det blev inte så jättevarmt på lördagen men mycket klättring blev det iallafall. vid 5 tog vi ner alla rep och åkte till grill/lägerplatsen och satte upp tältet och startade grillen. vi käkade lite grillat och potatissallad och sen satte några upp slackline, försökte mig på det men klarade typ bara gå 2 meter precis som alla andra år. bad blev det också även om det var svinkallt i vattnet, när badet var klart satt alla vi lägerelden och skulle berätta spökhistorien men ingen kunde någon så det blev några roliga historier istället. natten gick ganska snabbt och man sov bra förutom en knäpp ekorre som höll på med något utanför vårat tält. idag var det mycket bättre väder och härlig klättring, ska inte skriva mer men slänger in några bilder ^^

Försökte mig på slackline, fick lite hjälp som tur var ;)

Nu är det lov!!!

äntligen påsklov, skoldagen avslutades med ett långt So-prov... eller iallafall fortsättningen ^^ nu har jag packat allt förutom kläder till helgens klättertur, räknar minuter nu alltså ;P ska se på talang nu, finns inte så mycket annat att se.

Trött

var en ganska rörig men rolig barnträning idag, lång var den om något. tänkte börja packa lite idag men det orkar jag inte, nu ska jag bara ta en varm dusch sen dricka varm choklad och läsa i Sherlock Holmes//Emma :D

Snart lov!!

bara en dag kvar sedan e det påsklov!! kom hem sent idag fick sitta kvar och göra so-provet jag missade i tisdags, tog lång tid och jag blev inte ens klar. ska börja packa till barnträningen ikväll, kommer förmodligen stanna kvar efter träningarna och latcha lite på väggarna själv. tänkte kolla igenom så att repet och slingaorna och allt det där e som det ska. inte speciellt smidigt att komma till klippan på lördagmorgon och det e en massa krångel. kommer inleda påsklovet bra med klätterturen iallafall :D imorgon kommer jag ha en massa att packa, tält och allt sånt. hoppas också att det blir kanonväder som dom har lovat!!//Emma :D

Skola

ska alldeles strax dra till bussen, slänger i mig lite fil och flingor just nu. :thumbup: sedan blir det in till stan och ha årets sista barnträning, ska förbereda dom för repklättring så det blir att packa sele, skor och karbiner mm//Emma :D

Skrämmande...

japp, det kan jag vara ibland, haha ^^ var nämligen så att när jag var och simmade/dök ville jag se närmare på fönstrena nere på fyra meter så jag simmade ner och då stod det en gubbe där. han såg mig inte först men sen såg han mig och gud vad han hoppade till, som han såg ett spöke :D det var något maskinrum som hade fönster ut i bassängen, så de ser under vattnet. men när jag dök ner till botten vid fönstret efter att jag tagit luft var han inte kvar. roligt var det iallafall! sitter just nu och lyssnar på Someone new med Eskobar och nån annan och letar efter posters till mitt rum. ska byta ut min gamla, funderar på om jag ska köpa någon av dessa två:

eller

Får se vilken det blir, eller om det blir någon av dem. ska in till stan på fredag tror jag så då blir svaret. Nu blir det att fortsätta plugga till so-provet, har verkligen svårt att fatta allt inom samhällsekonomin. bättre blev det ju inte inte när alla sa att det var svårt och man hinner inte på en lektion. jaja det får gå som det går//Emma :D

Simma

ska snart dra iväg och simma en stund, tänkte även kanske se när dykarklubben kör undervattensrugby. ska väll inte vara med kanske men det är alltid roligt att se på ;) hinner inte blogga så mycket mer nu men kanske blir när jag kommer hem!//Emma :D

God natt!

är jättetrött vet inte riktigt varför, förmodligen från löparrundan ;) har precis duchat och ska gå och lägga mig, ska plugga lite so, tänkte göra det förut men det gick ju som det gick. känns konstigt att inte ha klättrat idag nu när innesäsongen är över, taggar till helgen nu när det är klätterträff. kommer bli årets första övernattning i tältet, längtar otroligt mycket!! :D ska komma ihåg att baka något imorn till barnträningen eftersom det är sista gången, kommer nog ssluta med att det är syster som bakar något. imorgon är det vanlig skola igen och dagen kommer börja med nationelt prov (NP) får se hur det går//Emma :D

Cabarét

Har inte kunnat skriva på ett tag, har haft cabarétträning hela helgen och i går plus två föreställningar. Spelade i bandet, allt gick hyffsat bra förutom att min gitarr gick sönder mitt under andra föreställningen. skönt att vara ledig idag iallafall, ska snart börja med lite so har prov på torsdag, men just nu blir det att titta på lite tv ;) nu är det bara tre dagar kvar och sen är det påsklov, hur gött som helst!//Emma :D

Varma dagar

Cyklade till mormor och morfar idag, blåste en hel del så det var en aning tungt men till slut var jag ändå framme. vi åt lite och satt sedan ute på deras altan där det blev 28 grader :D spelade kort med morfar och läste lite både till So-provet och Flickan från ovan. sedan blev det att åka hem vid 3-tiden och hjälpa till att byta däck på bilen. hoppas att vädret fortsätter såhär, fast imorn blir det mest att vara inne, har cabarétträning från halv 9 till kl 6 på kvällen. sedan är cabarén på måndagkväll, hoppas att jag in spelar fel :P har lite halvt panik över gymnasiet just nu, har kommit in men såklart kommer en massa saker i vägen. hoppas bara på det mesta just nu, vill verkligen gå där!!//Emma :D

Varför

Ibland händer saker man inte var beredd på
då kommer bara en tanke: VARFÖR?

Blödande fingrar

Precis kommit hem från klätterträningen, riktigt jobbigt i dag. klättrade mest crimpleder idag, jag använde bara små grepp för händerna. gick inte sådär jättebra, klarade inte de leder jag tänkte klara, men men ibland går det bara dåligt. börjar iallafall få tillbaka känseln i fingertopparna :P i skolan började vi titta på Barnhemmet på spanskan, inte så läskig än så länge, men den kanske blir det.//Emma :D

The lovely bones

Tittade nyss på The lovely bones, eller Flickan från ovan som den heter på svenska. Det var en riktigt fin film, lite jobbig ibland och man tyckte så synd om henne. Den handlar om en tjej (Susie) som blir mördad när hon är 14 år och sedan ser man hur hon ser på sin familj som försöker ta sig igenom sorgen och samtidigt ser man vad mördaren gör. Man blir så arg att ingen kan fatta att han är mördaren, även hon blir frustrerad och det syns i pappan. han och Susies syster fattar att det är grannen, men det finns inga bevis... Sevärd säger jag bara!! :D annars var jag som sagt i stan och kollade på trekkingrean, fanns inte mycket när jag kom men det blev ett par vandringskänger och ett par strumpor. så nu har jag ett par känger för vår/sommar och ett par för höst/vinter. En jacka skulle nog vara bra att ha också, så jag har siktat in mig på en på addnature.com, det är rent ut sagt farligt att gå in på den sidan. man ser så mycket man vill ha, både i klättringen och vandringen.//Emma :D

Top Gear

tittar lite halvt om halvt på top gear, gillar det programmet riktigt mycket alltså. Just nu är det Hammond som är hypnotiserad, det e roligt att se men vet inte riktigt om jag tror på det. Annars är nog det bästa avsnittet när dom är i Vietnam, eller när de bygger sin miljöbil :D idag firade vi morfar genom att äta på resturang, gå på ett museum som hette Bondens år och sedan åt vi tårta. 80 år fyllda är han nu och han verkade ha riktigt roligt, han berättade om andra världskriget för mig och det var rikigt häftigt att lyssna på! Sakerna i museét var riktigt coola, de var gjorde i vax av samma personer som gjort vissa figurer i Madame tussaud. imorgon är det skola och sedan raka vägen in till stan, hoppas att jag hittar de grejerna jag vill ha.//Emma :D

Uppvärmning

dagen har inte riktigt blivit som jag planerade, men den blev bra ändå. ska snart gå och lägga mig, måste ju vara pigg till imorn. åkte till Julia en stund  och fixade det sista på våran musikuppvärmning i gympan. ;) hoppas den blir bra, vi som slitit så med den. god natt i allafall// Emma :D

Grillning!!

I dag blir årets första grillning, blir grillad kyckling med potatis och grillad majs! Mmmm... :D simningen gick bra, är mer under än över ytan. fick nästan hela bassängen för mig själv så jag kunde ta ut svängarna riktigt ordentligt. Vill ha ett par andra simglasögon, hittade inte mina så jag tog/lånade min systers. fast jag kommer nog hitta dom andra ändå, nästan lite onödigt att köpa nya för vi har en massa snorklingsgrejer. ska nog lägga pengarna på en ny MTB-cykel, köpte ju faktiskt en ny våtdräkt i fjol. i skolan måste jag ju ha en cykel så det blir nog det, även lite roliga flytta-hemmifrån saker lär det nog bli.//Emma :D

Trekking

har hittat riktigt bra erbjudande på trekkingprylar i stan. gäller bara 4/4 så på måndag blir det att dra in till stan. min inköpslista ser än sålänge ut såhär:
  • Vandringskänger
  • Vandringsbyxor
  • Vandringsstrumpor
  • Några sköna tröjor
är riktigt bra priser så då gäller det att passa på! :D idag ska jag in och simma, hoppas på att det inte är för mycket folk. annars blir det väll att förbereda inför min morfars födelsedag, och kanske lite planering inför sommaren. inte så mycket läxor just nu eftersom det är mest nationella prov. man får ta tillfället i akt och hitta på något. ;) lite irriterad på vädret, inga 15 grader här inte.//Emma :D

April, april...

Japp, första April idag och några gånger har man allt blivit lurad, haha! :D började med att mamma sa att jag hade försovit mig, sedan blev jag lurad i skolan. men jag fick allt lura några också och dagen är inte slut än. gillar vårat aprilskämt i skolan :) sitter just nu och lyssnar på låtar i spotify, försöker hitta nya bra låtar men det verkar rätt lönlöst. ska snart äta mat, får se vad det blir, förmodligen något gott. hoppas att vädret blir bättre i helgen, de har ju lovat att det ska bli 15 grader eller nåt sånt. just nu e ser det väldigt grått och tråkigt ut. skulle vilja åka till Norge och vandra, har hittat några sjukt fina leder. man blir galen av att bara sitta här och inte kunna åka dit, den bästa leden hade ett avslut med surfning. att åka till teneriffa igen skulle inte heller vara helt fel,var ett tag sedan nu.//Emma :D