Hagtjärn

Hela helgen har jag vart och hälsat på min kanske framtida gymnasiumskola och träffat klassen. Var ett himla gött gäng även om det bara var typ tio av trettio som kunde komma :P det tog typ en kvart sedan kände typ alla varandra. vi åkte ut till ett ställe som heter Hagtjärn och där åt vi mat, paddlade kanot (körde kanotkull med eleverna på skolan, sjukt kul!!) och åt och körde lekar mm. sedan gjorde vi iordning sovställena innan vi skulle samlas vid lägerelden. när det var kolsvart ute delades vi in i olika grupper och vi skulle utan ficklampa ta oss runt sjön vid olika stationer. vi skulle lösa gåtan om den hemske Hagtjärnsmannen ;) i min grupp missade vi den första stationen där vi skulle få karta så vi gick runt ett tag tills vi kom till andra stationen (som vi trodde var första) där stod en elev och gav oss en ficklampa och en kanot. vi skulle hitta olika flaskor med ledtrådar på ute på sjön. det gick riktigt bra och vi hittade alla ledtrådar. sedan hände det en massa andra grejer och till slut var vi i mål. det var superkul fast natten var ganska kall och mitt liggunderlag funkade inte. nu är jag jättetrött och ska förmodligen bara ligga och slappa i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0