Havskajak i Sydkoster

Det är vad jag har gjort i två dagar nu, igår och idag. Såklart var det jätteroligt och vi hade jättebra väder. Vi paddlade inte så länge igår ungefär 2 timmar, det blev desto längre idag. Vi började paddla tio i morse och höll på till halv fem på kvällen, vi kom alltså nyss hem. Jag paddlade enmanskajak och pappa och syster paddlade tandem, det gick bra bara att i slutet av idag blev jag ganska trött i armarna ^^ Allt var väldigt bra och det var fint att paddla mellan öarna. Det som var negativt var att det var så mycket båttrafik och här och var kunde man se stora högar av sopor som folk bara hade lämnat. En annan sak sak som var tråkigt var att  vi inte såg några sälar som jag hade hoppats på. I hamnen sa dem att man kunde se sälar och tumlare, det hade varit roligt att se båda men det blev inget av det. Men en hel del brännmaneter såg man! Jag rekomendera att paddla vid kosteröarna, men man ska nog inte ha så stora förhoppningar som jag att se sälar för då kan man bli besviken.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0